Schrijven als therapie | Jouw brief!

Volgens James Pennebaker, Amerikaans psycholoog en de grondlegger van schrijftherapie, kan schrijftherapie ervaringen, herinneringen en gevoelens ordenen. Dit is - in hoofdzaak - het doel van schrijven als therapie. Door het schrijven van (korte) verhalen over je ervaringen, krijgen deze structuur; een begin en een eind. Schrijven heeft derhalve een therapeutisch effect op iedereen, of het nou een kind, adolescent of volwassene betreft. Tevens blijkt uit onderzoek van James Pennebaker, dat mensen met psychische problemen gezonder worden door vier keer per week een kwartier te schrijven. Zijn onderzoek naar de helende kracht van schrijftherapie sloeg wereldwijd aan.
In dit boek heeft de auteur, Hülya Celik, het voornamelijk over de invloed van schrijven op onze geest; van theorie tot praktijk en reikt zij een aantal methoden aan die in het dagelijkse leven toegepast kunnen worden.

Dit boek is te bestellen via https://www.aquazz.com/Webwinkel-Product-94676411/Schrijven-als-therapie-%7C-Jouw-brief!-%7C-Hülya-Celik.html

Schrijven als therapie in corona tijd!

De wereld draait door, maar dan in de verkeerde richting! We moeten allemaal aan de nieuwe situatie wennen. Wellicht kunnen wij een belangrijke bijdrage leveren aan mensen die thuiszitten. Wij, toegepast psychologen Hülya Celik, Ivonne van de Sanden en Laurine Brucher van Stichting Wezenlijk, willen daarom graag de methode 'Schrijven als therapie in Corona tijd' gratis aan u aanbieden om deze moeilijke tijd door te komen! (zie bijlage, en voel je vrij dit bestand te delen) Natuurlijk kunt u ook altijd het boek 'Schrijven als therapie -JOUW BRIEF!' online bestellen via onze website.
De tweede druk, ter ere van het 10-jarig jubileum van Stichting Wezenlijk, is binnenkort ook beschikbaar op onze website!

Schrijven Als Theapie In Corona Tijd
PDF – 277.1 KB 13 downloads

Mocht u meer informatie nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op!

WORKSHOP SCHRIJFTHERAPIE

Deze workshop is i.v.m corona geannuleerd. U kunt zich alvast opgeven voor de workshop in oktober 2020. Tijdens de leerzame en interactieve workshop delen deelnemers ook hun eigen ervaringen betreft schrijven als therapie.

U kunt zich alvast inschrijven via info@stichtingwezenlijk.nl