Schrijven als therapie | Jouw brief!

Volgens James Pennebaker, Amerikaans psycholoog en de grondlegger van schrijftherapie, kan schrijftherapie ervaringen, herinneringen en gevoelens ordenen. Dit is - in hoofdzaak - het doel van schrijven als therapie.

Schrijven als therapie is een methode die gedragsverandering teweeg kan brengen bij mensen door hen te leren omgaan met hun gedachten en gevoelens.

Door het schrijven van (korte) verhalen over je ervaringen, krijgen deze structuur; een begin en een eind. Schrijven heeft derhalve een therapeutisch effect op iedereen, of het nou een kind, adolescent of volwassene betreft. Tevens blijkt uit onderzoek van James Pennebaker, dat mensen met psychische problemen gezonder worden door vier keer per week een kwartier te schrijven. Zijn onderzoek naar de helende kracht van schrijftherapie sloeg wereldwijd aan.
In dit boek heeft de auteur, Hülya Celik, het voornamelijk over de invloed van schrijven op onze geest; van theorie tot praktijk en reikt zij een aantal methoden aan die in het dagelijkse leven toegepast kunnen worden.

Helaas is dit boek uitverkocht, maar de cursussen gaan gewoon door!

Mocht u meer informatie nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op!

CURSUS SCHRIJFTHERAPIE

Tijdens de leerzame en interactieve cursus delen deelnemers ook hun eigen ervaringen betreft schrijven als therapie.

U kunt zich alvast inschrijven via info@stichtingwezenlijk.nl

De volgende cursus start vanaf september 2023.

Zo af en toe bieden wij op aanvraag ook de workshop over 'Schrijven als therapie' aan.